O nás
Už jednou jsme vlastní e-shop provozovali. A dalo by se říct, že to nebyl úplně obyčejný e-shop. Dokázali jsme totiž z nuly vybudovat největší hokejový e-shop u nás a na téhle pozici se udržet celkem 7 let po sobě až do roku 2016, kdy jsme ho prodali.
Myslím, že většina z vás ho bude znát. Ano, byl to x-hokej.cz. Věřili jsme tomu, že ho prodej posune zase výrazně dopředu, jenže to jsme se hodně přepočítali. Nakonec to dopadlo úplně obráceně, ale to nemá cenu už dnes řešit. Mohu k tomu říct jen jediné. Jestli jsou v životě věci, které bych mohl udělat jinak, prodej x-hokej.cz by byl určitě na prvním místě.
U e-shopů jsem přesto zůstal
Naštěstí se mi otevřel prostor na věci, které jsem měl už delší dobu v plánu. Na vlastních zkušenostech jsem postavil unikátní projekt ESHOP RESTART, kde ukazuji ostatním, jak mohou s vlastním e-shopem uspět, když udělají důležité věci jinak. Tahle práce mě neskutečně baví. Řada těchto e-shopů vyrostla doslova z garáže až ve velké firmy s obratem v desítkách milionů Kč. A to mě neuvěřitelně nabíjí.
Má to celé jedno ale... Vlastní e-shop mi prostě chyběl. Myšlenka na něj se mi stále honila hlavou, až to okolnosti částečně vyřešily za mě, což určitě znáte.
Kdy jsme hodili první buly x-treninku?
V létě 2019 jsem se rozhodl, že dám programu eshoprestart.cz novou formu a zapojím do něj pár dalších odborníků, kteří svoji práci dělají nejlépe ze všech, co znám. Na placenou formu reklamy a propagaci e-shopu jsem měl vyhlédnutého Pavla Tlapáka, se kterým jsem se už pár let znal.
Sešli jsme se tehdy u Pavla v kanceláři, který na mě skoro z první vystřelil: “Hele, nechtěl by sis znovu založit e-shop? Ty bys v něm dělal to, co umíš. Prostě obsah, komunikaci a řízení, já bych si vzal na starost zase to, co umím já.”
Všechno jsem si nechal trochu rozležet v hlavě. Bylo mi jasné, že pokud se mám vrátit, tak jedině díky opravdu zajímavé příležitosti. Ani ne po týdnu jsme si proto plácli. Čekalo nás ještě několik měsíců pořádné práce, ale 11. 6. 2020 byl comeback oficiálně na světě. :-)
O směru a strategii bylo jasno hned
Úplně na začátku jsme si ujasnili hodnoty, směr a sepsali strategii. Ta byla jednoduchá; použít to, na čem jsme postavili x-hokej a ještě řadu věcí posunout dopředu. Tedy, hlavní důraz klást na špičkovou komunikaci se zákazníkem, fair play přístup, testování produktů, unikátní obsah, vlastní fotky a videa. Heslo bylo stručné, ale jasné: klíčové věci děláme prostě jinak. Vybudujeme přesně takový e-shop, jaký by v našich očích měl správný e-shop být.
Cílem je play-off a pak se porvat o finále
Víme, že vstupovat v roce 2020 na e-shopový trh je víc než troufalé. Mnohým z vás to může zcela právem připadat jako bláznovství. Víme, že to bude moc těžké, ale my pro úspěch uděláme opravdu maximum! Když se do něčeho pustíme, tak v tom chceme být nejlepší.
Nestane se to ze dne na den, tohle bude dlouhá cesta. Stovky hodin tréninků, spousta zápasů, budeme muset zkousnout hodně proher a z nich se poučit do dalších bojů. A to všechno proto, abychom prošli znovu až do play-off, a v něm se dostali krůček po krůčku, zápas od zápasu, co nejdál.
Prostě hrát tak skvěle, abychom nad hlavu opět zvedli pomyslný pohár. Už sedmkrát se nám to podařilo s předchozím e-shopem x-hokej.cz, jenže to se teď nepočítá. Začínáme úplně od nuly, ale věříme, že to společně s vámi, našimi zákazníky a fanoušky, zase zvládneme.
Daniel Višňák
Spoluzakladatel x-trenink.cz & specialista na tréninkové pomůcky
Líbí se vám, jak svou práci děláme? Zjistěte, čím ještě měníme pravidla hry:
![]() |
![]() |
![]() |
- vytváříme si vlastní fotky - | - natáčíme vlastní videa - | - produkty testujeme v praxi - |